Tillbaks till jobbet

Så var man tillbaka till jobbet igen efter en vecka semester.

Det var skön semester det, det behövs.

Så var jag med mina fld å åkte husvagn mot ostut till Nyköping/Söderköping/Norrköping trakten i 4 dar o gjorde ingenting, bara vara!! Rätt så skönt!

Sen så grejade vi lite hemma här åxå då och njöt av semestern.

Full fart rulle nu som gäller framåt. Ruggigt bra!!

Jag har tänkt o funderat fram och tillbaka, vad det som gäller hästlivet för mig..

Jag har inte ens ridit/kört nån häst på hela sommarn, eftersom jobbet som tog över all plats, och dessutom har jag slutat o titta på trav och fattar inte varför. Det som jag brukade göra.

Efter jag körde provloppet.

Så inser jag: Att det är lika bra att jag slutar med hästar nu då. Jag kommer varken att få tid över det, för jag jobbar så evigheter mkt o sen är man trött på kvällarna o fritiden bara försvinner - kändes det liksom.

Sorgligt men, det är så ibland - man måste accpetera det man gör.

DEssutom medryttar-häst är de dock ingen idé heller. Antingen blir det egen häst eller ingen. Så är det helt SLUT med hästlivet!! Antagligen!!

Det så!!!

Det var allt det jag vill säga!!

God natt

//Emelie

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja, det är felet med samhälldet idag. Man ska jobba så mkt att man förlorar sin fritid nästan! Djur behöver tid varje dag, och med ett heltidsjobb har man oftast tid på helgerna.. men ibland vill man ju istället bara vila ut o ta det lugnt på helgerna..



Så det är svårt att få till ledig tid. Men din höstintresse kan du ju ha kvar ändå, även om du inte har häst för tillfället.

2008-08-19 @ 22:21:36
URL: http://femina.blogg.se/
Postat av: nettan

åh men jag vet att du älskar att köra trav och osv.. ja du jobbar myccket men det betyder inte att du skiter i fritiden med hästar men du kan bara lägga den på hyllan så länge. ... en vacker dag är du kanske på arbetsplatsen för trav... men ibland är det inte lätt!! med samhälle,. kramm

2008-08-19 @ 22:50:03
Postat av: Johanna

Men det är ganska lätt att vara medryttare så du behöver ej vara i stallet varje dag

2008-08-19 @ 23:00:38
Postat av: Karine

Förstår.. Hästar tar mycket tid. Men det är väl så, vissa perioder har man tid med hästar (eller något annat för den delen), andra perioder har man knappast inte tid. Så är väl livet tyvärr. Period till period..

2008-08-20 @ 22:58:56
URL: http://meyouus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0