Julhelgen

Oj oj oj oj och åter oj!

Visst ruser tiden och året ruggigt fort!!

Till och med jag som inte haft tid och lust o blogga.

Men den sjunker ner för varenda gång - kollar bara mest på Facebook och mail och msn.


Som sagt nu har jag samma vanliga saker i livet - inget nytt änn så.

Förutom fick man fast jobb i somras och så håller jag på och letar häst som jag ska ha,
får se när jag hittar - jag kanske kommer att leta 13 olika hästar vem vet?!
Just nu har man kollat 6 hästar, dem var inget för mig. (trots att en häst var så nära men jag tackade nej i sista sekunderna).


Ingen häst ännu tänkte jag. Ska ev kolla på en häst efter nyår - som kanske kan vara något får se!!

Annars så håller jag också på och letar ett större utrymme/lgh till mig själv - en tvåa och med en bra ställe som man kan ha i några år och trivas - det ska kännas HEMMA, det är viktigt!

när jag "nått" den målet jag vill/ser fram emot (häst och lgh) allt fungerar bra och ekonomin etc, då tänker jag spara ihop pengar så mkt som möjligt så jag kan köpa mig själv ett litet hästgård eller liknande, så jag kan ha hästarna hemma och PÅ LANDET - av de bästa!!

Annars jobbar jag på samma jobb, nu snart två år till sommaren - otroligt fort det! Det är klart att man undrar ibland vad jag vill hålla på med, man vill ju inte vara lokalvårdare hela livet heller.

Kanske ska starta eget företag med nånting, i framtiden kanske.


Ja. det blir mkt prat här hehe..

--------------------------------------------------------------------------------------------

Julafton idag var helt bra mysig dag, först bidde det hos hästarna i stallet, mockat och fixat där och umgås med hästarna och har dom det bra. Mysigt! pga stallägaren och kompis till mig är bortrest över julen, så är jag hästvakt några dar och delar passet med hyregästen :)


Julklapparna och julmat/middag/fiket var mkt god - proppis blir man så klart, MYCKET mat, det är julafton det!

Fick en del bra saker i julklapp, den allra bästa var soda streamer jag fått, av den bästa - bara till mig själv och till mina glada härliga gäster!!


Jag önskar alla nära, kära, vänner och bekanta en riktigt GOD JUL & GOTT NYTT ÅR


//Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0