Messina

Har haft så annat nu på sistone eller ha lust o blogga.. men idag känner jag för att blogga så gör jag det :)

Har hänt så mycket nu på sista det med som ni kanske inte vet eller själva bloggen mmm..

Jag jobbar fortf på samma ställe och nu så har jag skaffat mig en ny häst efter 5 år utan häst, och jag tänker skriva ibland om våran vardag tillsammans och vad vi gör osv. 



Messina
 
 

Jag har letat och provat 9 olika hästar innan jag tog beslutet och den 16 april köpte jag min ögonstenen Messina, nu har jag haft henne i halvår och det har gått så otroligt fort ska jag säga. Hon kom från Älmhult och den ligger långt ner i mellan Småland och Skåne. Hon var den allra längsta som vi åkt till.


 

Hon är som sagt en halvblodssto som är född 1997 och är efter Martini 744 en jättefin dressyrhingst som tävlat mycket i VM osv de svåra dressyr klasserna. Messina är en vanlig allrounds häst mot dressyr. Vi ska utvecklas oss tillsammans och bli duktigare - jag vill bli duktig ryttare och gör olika saker med henne också - rider ut i skogen o umgås med henne :) Hon är så underbar och gör allt för mig.

Ja, jag vet inte vad jag ska skriva mer, är helt tomt i huvudet men det får nog räcka för idag.

Jag lägger ut en eller några par bilder på Messina så ni ser hur hon ser ut.

//Emelie

 


Kommentarer
Postat av: Camilla

Roligt att du uppdaterar bloggen! Messina är så fin hon! :) Kram

2010-10-19 @ 12:08:09
URL: http://femina.blogg.se/
Postat av: Sanna

håller med Camilla! Messina är så fin! o ser ut som om hon passar dig, kul med lite utmaningar, att utvecklas som ryttare :) haha, ja det är en riktigt smart katt som agerar väckarklocka :P

2011-03-13 @ 22:28:07
URL: http://snowaangel.blogg.se/
Postat av: Sanna

Haha! Drömmen kanske vill att jag ska byta jobb :D

2012-03-07 @ 11:43:40
URL: http://snowaangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0